Regulamin sklepu internetowego klimatyzacja.infomech.pl

§ 1. Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy „klimatyzacja.infomech.pl” dostępny pod adresem https://klimatyzacja.infomech.pl (zwany
    dalej „Sklepem internetowym”) prowadzony jest przez Janusza Mizere prowadzącego
    działalność gospodarczą pod firmą” INFOMECH Janusz Mizera energoklima mocnaklima”
    zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji Działaności gospodarczej prowadzonej
    przez Ministra Gospodarki, wykonywaną w Pysznicy 37-403, ul. Żytnia 19, NIP: 8652037654,
    REGON: 180472819.
  2. Niniejszy dokument, zwany dalej „Regulaminem”, ustanawia się na podstawie art. 8 ust 1 pkt
    1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr
    144, poz. 1204 z późn. zm.) oraz art. 8 i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
    konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.). Regulamin określa rodzaje i zakres
    świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady
    zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, zasady wykonywania
    tych umów, prawa i obowiązki Klienta oraz Sprzedawcy a także tryb odstąpienia od umowy i
    postępowania reklamacyjnego. Niniejszy Regulamin jest udostępniony Klientowi
    nieodpłatnie za pośrednictwem serwisu internetowego https://klimatyzacja.infomech.pl/regulamin-
    sklepu\ co zapewnia możliwość zapoznania się z jego treścią przed zawarciem umowy.
  3. Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedającym oraz składania reklamacji, za pomocą
    następujących danych teleadresowych:
  4. adres korespondencyjny: ul. Żytnia 19, 37-403 Pysznica
  5. adres poczty elektronicznej: infomech24@gmail.com
  6. telefon: +48 664 198 036
  7. Sformułowaniom użytym w niniejszym Regulaminie przypisuje się następujące znaczenie:
  8. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny pod
    adresem https://klimatyzacja.infomech.pl/.
  9. Strona produktowa – strona w serwisie internetowym, na której przedstawione są
    informacje na temat produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu.
  10. Sprzedawca – Janusz Mizera prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „INFOMECH
    Janusz Mizera energoklima mocnaklima” zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji
    Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, wykonywaną w Pysznicy
    37-403, ul. Żytnia 19, NIP: 8652037654, REGON: 180472819.
  11. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca
    osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca Umowę
    Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  12. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą (Sprzedawcą)
    czynności prawnej (Umowy Sprzedaży) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
    gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu są
    również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający
    umowy niemające dla nich charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu
    wykonywanych przez nich działalność.
  13. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
    prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu
    działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
    bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  14. Przedsiębiorca indywidualny – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę związaną
    bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy
    wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
    przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
    przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  15. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczenia Klientowi przez
    Sprzedawcę za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
  16. Dostawca – podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy
    Towarów.
  17. Usługa – usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
    internetowego.
  18. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawierana na
    odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego, której
    przedmiotem jest zakup Towaru.
  19. Produkt/Towar – rzecz ruchoma znajdująca się w asortymencie na Stronie produktowej,
    którą Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  20. Towar z elementami cyfrowymi – oznacza Towar zawierający treść cyfrową lub usługę
    cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
    uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie, np. smartwatch.
  21. Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, np. e-book.
  22. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca konsumentowi na:
     wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
     wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone
    przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
     inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  23. Konto Klienta – usługa świadczona przez Sprzedającego drogą elektroniczną polegająca na
    umożliwieniu utworzenia i prowadzeniu konta w Serwisie ułatwiającego zawieranie Umów
    sprzedaży towaru,
  24. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający
    dokonanie zakupu.
  25. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający
    utworzenie Konta Klienta.
  26. Formularz zwrotu – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający wszczęcie
    procedury zwrotu Towaru.
  27. Formularz reklamacji – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający złożenie
    reklamacji.
  28. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na cyklicznym przesyłaniu
    na podany przez Klienta informacji, w szczególności odnoszących się do oferty handlowej
    Sprzedającego,
  29. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
    od pracy.
  30. Przelew elektroniczny – płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za
    pośrednictwem systemów płatności on-line.
  31. Podmiot realizujący płatność (operator płatności) – zewnętrzny w stosunku do Sprzedawcy
    podmiot, pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego lub
    płatności kartą płatniczą.
  32. Sprzedający stosuje następujące sposoby porozumiewania się z Klientem:
  33. formularze zawarte w serwisie,
  34. poczta elektroniczna,
  35. kontakt telefoniczny,
  36. korespondencja pocztowa.
  37. Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane
    rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w
    sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
    sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
  38. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez
    Sprzedawcę określa „Polityka prywatności” Sklepu internetowego.
  39. Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową informuje
    Klienta o funkcjonalnościach towarów z elementami cyfrowymi oraz mających zastosowanie
    technicznych środkach ich ochrony (np. poprzez zamieszczenie określonych informacji na
    karcie produktu).
  40. Sprzedawca najpóźniej w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową informuje
    Klienta o mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami
    cyfrowymi (np. poprzez zamieszczenie określonych informacji na karcie produktu).
  41. W przypadku objęcia towaru gwarancją producenta, gwarancja nie wyłącza oraz nie
    ogranicza możliwości skorzystania przez Kupującego z uprawnień wynikających z tytułu
    niezgodności towaru z Umową Sprzedaży.
  42. Produkty oferowane w naszym serwisie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i
    prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  43. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Towarów dostępnych w
    Sklepie internetowym, wprowadzania nowych Towarów jak i też przeprowadzania i
    odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach.
    Zmiany nie mają wpływu na treść praw nabytych przed wprowadzeniem tych zmian
  44. Informacje o towarach podane w Serwisie, a szczególności ich opisy, parametry techniczne i
    użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71
    Kodeksu Cywilnego.

§ 2. Korzystanie z serwisu

  1. Warunkiem technicznym korzystania z funkcjonalności Sklepu jest posiadanie poprawnie
    działającego urządzenia umożliwiającego dostęp do Internetu oraz aktualnego, czynnego i
    poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
  2. Do korzystania ze strony https://klimatyzacja.infomech.pl w tym przeglądania asortymentu strony oraz
    składania zamówień na Produkty, niezbędny jest:
  3. komputer lub urządzenie podobne z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
    typu: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
  4. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
  5. włączona obsługa Cookies i Java Script.
  6. W razie skorzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia
    wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości
    funkcjonowania serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg
    procedury składania zamówienia.
  7. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. W razie
    otrzymania przez Sprzedawcę urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o
    bezprawnym przechowywaniu danych dostarczanych przez Klienta, Sprzedawca może
    uniemożliwić dostęp do tych danych. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi
    odpowiedzialności za naruszenia wynikające z przyczyn leżących po stronie Klienta
  8. Warunkiem korzystania z serwisu i rejestracji Konta jest zaakceptowanie Regulaminu sklepu.
  9. Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym prawem
    oraz zasadami współżycia społecznego. Klientowi zabrania się:
  10. dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
  11. korzystania z Serwisu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub uciążliwy dla innych
    Klientów,
  12. korzystania z treści zawartych w Serwisie w sposób wykraczający poza własny użytek
    osobisty.
  13. Sprzedający może pozbawić prawa do korzystania z Serwisu Klienta, który w procesie
    rejestracji konta lub składania zamówienia bez rejestracji celowo podał nieprawdziwe dane
    lub pomimo wezwania niezwłocznie nie zaprzestał łamania postanowień ustępu powyższego.

§ 3. Usługi i ogólne warunki świadczenia usług

  1. Sprzedawca za pomocą Sklepu internetowego świadczy usługi drogą elektroniczną
    polegające na:
  2. umożliwieniu wypełnienia formularza zamówienia w celu zawarcia umów sprzedaży,
  3. umożliwieniu rejestracji i prowadzenia Konta Klienta,
  4. przesyłaniu Klientom informacji o promocjach i Towarach w formie „Newslettera”.
  5. Usługi określone w ust. 1 świadczone są nieodpłatnie.
  6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia
    formularza zamówienia zawierana jest z Klientem na czas oznaczony w momencie
    przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z chwilą
    odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza
    Sprzedawcy.
  7. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia rejestracji i
    prowadzenia Konta Klienta zawierana jest z Klientem na czas nieoznaczony w momencie
    dokonania przez niego rejestracji w Sklepie internetowym.
  8. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas
    nieokreślony z chwilą zapisania się Klienta do usługi „Newsletter” za pomocą funkcjonalności
    dostępnej na stronie Sklepu internetowego.
  9. Założenie Konta Klienta („rejestracja”) odbywa się bezpłatnie za pomocą funkcjonalności
    dostępnej na stronie sklepu internetowego – Formularza rejestracji. W trakcie rejestracji
    Klient podaje m.in. adres poczty elektronicznej oraz ustala indywidualne hasło, które wraz z
    adresem poczty elektronicznej umożliwia dostęp do Konta Klienta.
  10. Klient może w każdym czasie zrezygnować z prowadzenia Konta poprzez dokonanie
    odpowiedniej dyspozycji w ustawieniach Konta.
  11. Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z
    taryfą swojego dostawy usług internetowych.

§ 4. Zamówienia i Umowa sprzedaży

  1. Sprzedawca umożliwia złożenie zamówień na Towary dostępne w Sklepie internetowym za
    pomocą Formularza zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny 7 dni
    w tygodniu.
  2. W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wyboru Towaru dostępnego w Sklepie
    internetowym określając ilość jaką zamierza nabyć oraz w razie takiej możliwości wskazując
    cechy zamawianego produktu. Po dokonaniu wyboru Towaru (dodanie Towaru do „koszyka”
    poprzez funkcjonalność dostępną w Sklepie internetowym), Klient wypełnia Formularz

    zamówienia wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia przez Sprzedawcę,
    wskazując tym samym preferowaną formę dostawy oraz płatności za zamawiany Produkt.
    Potwierdzenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „zamawiam i płacę”. Przez
    kliknięcie przycisku „zamawiam i płacę” Klient składa zamówienie

  3. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w
    trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu
    zamówienia stanowiące równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą otrzymania wiadomości
    przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.
  4. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży, a w
    szczególności ilość oraz rodzaj zamówionego Towaru, całkowitą cenę do zapłaty wraz z
    kosztami dostawy oraz wysokością przyznanych rabatów (o ile dotyczy).
  5. Zawarcie umowy możliwe jest za pośrednictwem Konta Klienta
  6. W celu zawarcia umowy sprzedaży niezbędna jest akceptacja Regulaminu.

§ 5. Czas realizacji zamówienia oraz dostawa

  1. Sprzedawca realizuje zamówienia według kolejności ich wpłynięcia.
  2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas
    realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
    rozliczeniowego Sprzedawcy.
  3. Na czas realizacji zamówienia składa się przygotowanie, skompletowanie, spakowanie oraz
    wydanie Towaru przez Sprzedawcę. Średni czas realizacji zamówienia wynosi 7 dni
    roboczych. Sprzedawca wydaje Towar Klientowi w czasie nie dłuższym niż 30 dni od
    momentu zawarcia umowy sprzedaży.
  4. Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć ewentualny czas dostawy Towaru do Klienta
    przez przewoźnika zgodnie z wybraną przez Klienta metodą dostawy.
  5. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia we wskazanym w ust 3 terminie,
    Sprzedawca kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania.
  6. Zamówienia wydawane są do dostawy Przewoźnikowi wyłącznie w dni robocze. Koszty
    dostawy wskazywane są Klientowi w trakcie składania zamówienia oraz dostępne są na
    stronie Sklepu internetowego.
  7. Z chwilą wydania Produktu Klientowi – przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary
    związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
  8. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego
    zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń bądź innych nieprawidłowości
    Klient powinien w obecności kuriera sporządzić protokół ze szkody oraz zawiadomić
    Sprzedawcę. Klient powinien również udokumentować powstałą szkodę w formie
    zdjęciowej, a następnie przesłać zdjęcia sprzedawcy. W przypadku Klienta będącego
    Przedsiębiorcą, termin na wysłanie zdjęć to 3 dni robocze. Po przekroczeniu tego terminu
    reklamacje nie będą uwzględniane.
  9. W Formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie
    dokonanego wyboru.
  10. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot
    Towaru do Sprzedawcy – Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży, po uprzednim
    wezwaniu Klienta do wykonania umowy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie
    Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.
  11. W sytuacji wskazanej w ust. 10, Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi
    otrzymaną płatność za zakupiony przez Klienta Towar.
  12. Umożliwiamy dostawę poza granice Rzeczpospolitej Polskiej. W tej sytuacji koszt wysyłki
    ustalany jest indywidualnie dla zamówienia.
  13. Sklep internetowy oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat lub płatności
    przy odbiorze. Opcja płatności z odroczonym terminem płatności jest możliwa w sytuacjach
    indywidualnie uzgodnionych ze Sprzedawcą.
  14. Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia w
    Formularzu zamówienia.
  15. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta
    zamówienia. Cena zawiera podatek VAT (w aktualnej stawce) i nie obejmuje kosztów
    dostawy.
  16. Koszty dostawy zostaną dodane do ceny zamówionego Produktu w zależności od wyboru
    Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu zamówienia.
  17. Przed dokonaniem zamówienia, Klientowi wskazana będzie łączna kwota jaką będzie musiał
    uiścić w związku z dokonaniem zamówienia wraz z wszelkimi kosztami dodatkowymi, w tym
    kosztami dostawy.
  18. W przypadku wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy sprzedającego, Klient
    powinien dokonać płatności w terminie 7 dni. Po upływie terminu powyższego, Sprzedający
    może anulować zamówienie.
  19. W przypadku wyboru odbioru osobistego, Klient powinien odebrać towar w terminie 14 dni.
    Po upływie terminu powyższego, Sprzedający może anulować zamówienie, chyba że Klient
    dokonał przedpłaty na rachunek bankowy Sprzedającego, zapłaty przez system PayPal lub
    też wybrał płatność ratalną.
  20. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta
    kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty
    płatniczej Klienta.

§ 6. Odstąpienie od Umowy sprzedaży

  1. Klientowi będącemu Konsumentem, w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
    prawach konsumenta, przysługuje prawo do dostąpienia od umowy zwartej na odległość bez
    podawania przyczyny.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od
    momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną
    inną niż przewoźnik. Formularz zwrotu dostępny jest na Stronie Sklepu
    internetowego https://klimatyzacja.infomech.pl.
  3. Klient może odstąpić od umowy, składając oświadczenie na formularzu stanowiącym
    załącznik do niniejszego Regulaminu, przesyłając je drogą elektroniczną lub na adres
    pocztowy Sprzedawcy. Wykorzystanie formularza nie jest obowiązkowe. Konsument może
    także odstąpić od umowy przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy.
  4. Do zachowania terminu określonego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu
    od umowy przed jego upływem.
  5. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od
    umowy.
  6. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia
    otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od
    niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
    przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie
    zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. W sytuacjach, gdy niezależnie od Sprzedawcy identyfikacja rachunku bankowego, z którego
    nastąpiła płatność jest niemożliwa, zwrot nastąpi na rachunek bankowy, który wskaże Klient
    po wezwaniu go do przesłania numeru tego rachunku bankowego. W braku takiej możliwości
    zwrot należności nastąpi przekazem pocztowym.
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego
    opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych
    osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.
  9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się
    ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub
    dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
    nastąpi wcześniej.
  10. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany
    przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych
    przez niego dodatkowych kosztów.
  11. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez
    Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia,
    w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar.
    Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
  12. Klient ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się
    je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
  13. Towar należy dostarczyć na adres wskazany przez Sprzedawcę.
  14. W razie odstąpienia od umowy Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
    wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
    do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  15. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi, w
    odniesieniu do umów zawartych w Art. 38. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
    2014 r.

§ 7. Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży –
procedura reklamacyjna

  1. W razie braku zgodności Produktu z zawartą Umową Sprzedaży, Klientowi będącemu
    Konsumentem, przysługują uprawnienia określone w Ustawie o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za bark zgodności Produktu z Umową Sprzedaży
    istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
    termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
  3. W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
    za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób
    ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być
    dostarczane. Czas ten wynosi dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami
    cyfrowymi.
  4. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w
    szczególności jego:
  5. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z
    elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność
    aktualizacji;
  6. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym
    Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który
    Sprzedawca zaakceptował.
  7. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
  8. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z
    uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
  9. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w
    odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i
    kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może
    rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie
    złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu,
    w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
    – nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim
    wiedzieć,
    – przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
    warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny
    sposób,
    – publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy
    sprzedaży.
  10. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia
    Konsument może rozsądnie oczekiwać;
  11. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi
    przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru;
  12. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – Konsument jest informowany o
    aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności
    Treści cyfrowej z Umową sprzedaży oraz otrzymuje je przez czas:
  13. dostarczania Treści cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie
    następuje w sposób ciągły, lub
  14. zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej i cel, w jakim
    są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli Umowy sprzedaży
    przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
  15. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji zgodnie z ustępem powyżej,
    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej z Umową
    sprzedaży wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
  16. Konsument został poinformowany o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
  17. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji
    instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  18. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści
    cyfrowej w zakresie uregulowanym w ust. 6, który wystąpił w czasie określonym w tym
    punkcie.
  19. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w
    zakresie, o którym mowa w ust. 5-8 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia
    Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów
    zgodności z Umową określonych w ust. 5-8 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował
    brak konkretnej cechy Towaru.
  20. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży
    wynikający z niewłaściwego zamontowani Towaru, jeżeli:
  21. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
  22. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w
    instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią (w przypadku Towaru z
    elementami cyfrowymi).
  23. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź
    wymiany.
  24. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, jak również Sprzedawca
    może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności
    Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo
    wiązałoby się z nadmiernymi kosztami po stronie Sprzedawcy.
  25. Sprzedawca dokonuje wymiany lub naprawy Towaru w rozsądnym czasie od chwili
    otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Ocena w jakim
    czasie powinna nastąpić wymiana lub naprawa dokonywana jest na podstawie okoliczności
    konkretnej sprawy (takich jak np. rodzaj i dostępność reklamowanego towaru, możliwość
    wysyłki itp.).
  26. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca
    ponosi koszty wymiany lub naprawy towaru, w tym także koszt odebrania towaru objętego
    reklamacją, demontażu oraz ponownego montażu jeżeli towar został zamontowany przez
    Kupującego przed wykryciem wady.
  27. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o
    obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  28. Sprzedawca odmówił Konsumentowi wymiany lub naprawy Towaru niezgodnego z Umową
    Sprzedaży;
  29. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w trybie określonym w ust. 11-
    14;
  30. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował
    doprowadzić towar do zgodności z Umową;
  31. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
    odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków określonych w ust. 11-14;
  32. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru
    do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla
    Konsumenta.
  33. W razie złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny przez Konsumenta, obniżona cena musi
    pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru
    niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  34. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
    ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o
    obniżeniu ceny.
  35. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży
    jest nieistotny.
  36. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego
    koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
    dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  37. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
    Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
    się dla niego z żadnymi kosztami.
  38. Zgłoszenie o wadach Towaru należy przesłać drogą elektroniczną na adres
    infomech24@gmail.com lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
  39. Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego
    otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego
    uwzględnieniem.
  40. Sprzedający nie jest producentem towarów. Jeżeli towar objęty jest gwarancją Producenta
    lub Importera, ponoszą oni odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego towaru na
    warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny
    przewiduje taką możliwość Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji
    bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
  41. Realizacja roszczeń gwarancyjnych nie wyklucza roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne.
  42. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży Konsument może
    składać w dowolnej formie. Preferujemy formę pisemną, gdzie pismo reklamacyjne może być
    wysłane na adres Sprzedawcy, jak również w formie elektronicznej na adres
    infomech24@gmail.com.  Konsument ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej
    reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
  43. W reklamacji należy podać dane Klienta umożliwiające realizację reklamacji, opis
    niezgodności towaru z umową, a także informację o żądaniu reklamacyjnym.
  44. Reklamowany Towar należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego. Sprzedawca jest
    zobowiązany odebrać reklamowany Towar na swój koszt, gdy ze względu na charakter
    towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
  45. Po rozpatrzeniu reklamacji Klient otrzymuje dokumentację serwisową opisującą wynik
    ekspertyzy serwisowej.
  46. Odbiór reklamowanego sprzętu następuje w miejscu i formie w jakiej towar ten został
    dostarczony do Sprzedającego.
  47. Reklamowany towar należy odebrać w terminie 30 dni od powiadomienia Klienta o
    zakończeniu postępowania reklamacyjnego Jeżeli towar nie zostanie odebrany w tym
    terminie. Sprzedający wezwie pisemnie Klienta do odbioru sprzętu w terminie 14 dni od daty
    doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedający jest
    uprawniony do naliczania opłat z tytułu bezumownego przechowywania towaru. Opłata ta
    wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1 m2 powierzchni magazynowej w mieście
    siedziby sprzedającego naliczanej za każdy miesiąc przechowywania
  48. Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
    Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji
    Handlowej w Rzeszowie ul. 8-go Marca 5, , https://wiih.rzeszow.pl/.

§ 8. Odstąpienie od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną oraz postępowanie
reklamacyjne

  1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy
    o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
    umowy.
  2. Odstąpienie od umowy może zostać dokonane przez złożenie Sprzedawcy oświadczenia
    drogą elektroniczną na adres infomech24@gmail.com lub w formie pisemnej drogą
    pocztową na adres siedziby Sprzedawcy. Odstąpienie od umowy może nastąpić na
    formularzu stanowiącym załącznik Regulaminu.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą
    elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym z zachowaniem 14-dniowego terminu
    wypowiedzenia w przypadku naruszania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę usług
    świadczonych za pomocą Sklepu internetowego, Klient jest uprawniony do złożenia
    reklamacji drogą elektroniczną na adres infomech24@gmail.com
  5. W reklamacji Klient powinien podać dane umożliwiające jego zidentyfikowanie oraz wskazać
    na rodzaj usterki.
  6. Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.

§ 9. Umowy zawierane z przedsiębiorcami

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z
    Klientami będącymi Przedsiębiorcami, prowadzącymi działalność gospodarczą dokonującymi
    zamówienia w celach zawodowych.
  2. Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej
    osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca
    zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego
    zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie
    odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu
  3. Przedsiębiorca jest zobowiązany zbadać przesyłkę dostarczaną mu za pośrednictwem
    przewoźnika w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku stwierdzenia ubytku lub
    uszkodzenia produktu, obowiązany jest dochować wszelkich czynności zmierzających do
    ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Przedsiębiorca traci swoje uprawnienia jeżeli nie
    zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił
    niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później –
    jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  4. Na podstawie art. 558 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny w przypadku
    sprzedaży Towaru na rzecz Klienta niebędącego Konsumentem wyłącza się odpowiedzialność
    Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy zawartej z Przedsiębiorcą w
    ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn
  6. Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą
    rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

§ 10. Odpowiedzialność

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych
    (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie) lub
    działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług
    przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania ze Sklepu internetowego
    przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi
    przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub
    zwyczajami.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia
    poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji,
    przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź
    zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego nie może
    naruszać praw Klienta.

§ 11. Własność intelektualna

  1. Zawartość Serwisu stanowi przedmiot praw wyłącznych Sprzedającego i podlega ochronie
    prawnej.
  2. vKorzystanie z zawartości Serwisu przez Klienta możliwa jest tylko w zakresie użytku
    osobistego.
  3. Wszystkie prezentowane w Serwisie towary i nazwy są używane wyłącznie w celach
    identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
  4. Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest
    uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania, ani inne
    elementy Sklepu Internetowego.

§ 13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie
    Regulaminu Sprzedawca powiadomi na stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni
    kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień
    Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie w czasie
    obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania
    stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane
    wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w
    terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych
  2. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z
    prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami
    prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin
    pozostaje w mocy.
  3. W kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie
    odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o
    prawach konsumenta.
  4. W wypadku zaistnienia sporu pomiędzy Klientem a Sprzedającym, Klient ma prawo
    skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, a w szczególności:
  5. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową
  6. ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji
    Handlowej.
  7. Klient będący konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu
    między Klientem, a Sprzedającym, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego
    (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
    należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
    Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod
    bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie
    Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
  8. W związku z nowymi regulacjami dotyczącymi sporów powstała nowa
    platforma http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Przez jej pośrednictwo można
    rozstrzygać wszelkie spory pomiędzy sprzedawcą, a kupującym. Umożliwi to rozwiązywanie
    konfliktów przez niezależny, powołany w tym celu organ.
  9. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną
    poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według wyboru Konsumenta zgodnie z
    właściwymi przepisami prawa polskiego. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami
    spory rozstrzygać będzie sąd właściwym dla siedziby Sprzedawcy.
    Każdy klimatyzator i pompa ciepła zakupiona u nas w sklepie wymaga montażu i
    uruchomienia przez autoryzowanego instalatora danej marki.klimaty